Back to Fattiggården

I lördags var det dags för besök nummer två på Fattiggården, denna gången i sällskap med mamma, systeryster och våra vänner från stallet där hemma.
Det var precis lika roligt den här gången som förra och min medryttare blev lika kära i dessa fantatiska varelser som jag är. Efter ridturen hälsade vi dessutom på gårdens föl (tyvärr blev kameran kvar i bilen då...), bjöds på jättegoda salami/brie-smörgåsar och fick gosa med ursöta hundvalpar som endast var 4,5 vecka gamla (även då saknades kamera...)! Vi har redan börjat planera in nästa besök på detta underbara ställe, då troligen med övernattning :)



Jag hade hoppats på att få rida skönheten Capri Corn dennan gången, men han var halt så det fick blir Meg istället :)



Mamma bekantar sig med Aron...



... och konstaterar att det är ett mindre berg hon ska bestiga...



Helen och fina Goliat




Systeryster med Duchess




Familjen Svensson gör sig redo för avfärd





Bitte och lilla Hjärta (liten in det här sammanhanget alltså...)




Emily (på Amadeus som jag red förra gången), mamma, jag och Emma bildade en egen liten grupp som hela tiden tycktes halka efter lite... (och det berodde inte på mig, hade Meg fått bestämma så hade hon legat först i fältet) vilket resulterade i en hel del spontantrav (och galopp..) och flertalet skrattattacker. Man skulle ju kunna säga att det var hästarna som bestämde tempo och väg, inte vi...

  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0