Turridning på Shirehästar

I Horn i södra Östergötland ligger Fattiggården/Stall Imperiet som har uppfödning av samt turridning på världens största hästras, Shirehästen. Dit begav sig jag och några arbetskamrater (samt döttrar till två av dom) för att rida på dessa bjässar till hästar. Jag var bra nervös innan eftersom att jag inte ridit på ett halvår och anser att Dandi med sina 170 cm är stor och svårhanterbar. Men det tog inte många minuter innan den nervositeten var som bortblåst, trots sin storlek var dom här hästarna dom mysigaste och snällaste jag någonsin stött på! En i sällskapet hade redan varit där och ridit innan och lovordat Shirehästen sedan dess och nu kommer vi övriga göra det också, tro mig. Senare i höst ska jag dra med mig mamma och systeryster för att uppleva detta igen, jag är frälst!



Ett gäng nervösa och mycket förväntansfulla ryttare




Troligen den snyggaste häst jag någonsin sett - Hobby


Hobby och Maria spanar in den tjusiga utsikten


Ett gäng jättefina och mysiga pojkar


"Min" bjässe Amadeus - bara lite drygt 190 cm hög...


Kolla in den luggen, ljuvlig eller vad!?


Det är svårt att få med ett stort hästhuvud på bild..




En mycket glad Maria tillsammans med snyggingen Capri Corn




Livet är som bäst när man sitter på hästryggen..




Mindre snygg bild, men den visar rätt bra hur stora hästarna faktiskt var...




Linda Aron som är störst i stallet med sina 193 cm


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0