The Ark - Breaking up with God

I slutet av februari släpper The Ark sin sista skiva, samlingsskivan 'Arkeology', som kommer innehålla två nya låtar - Breaking up with God (som släpps som singel imorgon) samt The apocalypse is over (som ej kommer bli någon singel).


Breaking up with God finns redan nu uppe för lyssning på bandets hemsida och efter första genomlyssningen sitter jag med tårar i ögonen.

Jag fastande aldrig speciellt mycket för senaste skivan 'In full regalia' och har varit orolig för att dom nya låtarna ska dra åt det hållet, men jag blev glatt överaskad. Breaking upp with God känns som gamla The Ark i en lite hippare kostym med en melodi och refräng som sätter sig som ett smäck. Det är dansant poppigt, dom gräsliga 70-talsgittarerna är borta och hela låten känns enkel och okonstlad. Melodin genomsyras dessutom av någon slags dyster farvälkänsla som gör mig alldeles tung i bröstet - jag har fortfarande svårt att acceptera att det snart är över - men samtidigt härligt nostalgisk.

 

 

Jag tror att jag har hittat soundtracket för våren 2011.

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0