Upp till kamp!

Gårdagen var en mycket svart dag i det här landets historia.

Jag hade inte tänk att skriva något om valet idag - jag var inställd på en blå seger, hade "accepterat"det och tänkte inte härja om det. Men med tanke på hur allt utvecklades igår så kan jag inte vara tyst nu - HUR I HELVETE GICK DET HÄR TILL?! Visst, jag hade mina farhågor att Sverigedemokraterna skulle lyckas ta sig in i riksdagen, men att dom gjorde det med så pass stor marignal... Det är inget annat än en stor skandal! Det skrämmer mig att en sådan stor del av Sveriges befolkning vill låta ett främlingsfientligt parti få vara med och styra det här landet.
Nu har vi en tid av kaos framför oss. Det ska bli väldigt intressant att se vad som sker nu - nyval? Kommer MP välja att sammarbeta med alliansen? Eller kommer man försöka ha en minioritetsregering i 4 år och hoppas på att SD inte kan förstöra för mycket?
Jag vet i alla fall att jag kommer ha ont i magen ett bra tag framöver nu. Sverige håller på att utvecklas till ett land jag inte vill leva i.

Nu är det upp till kamp som gäller!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0