Stockholm goes alternative

Jag har under flera års tid följt Arvikafestivalens förfall, sett hur en helt fantastisk "alternativfestival" förvandlats till en lekstuga, och även om det gjorde ont i hjärtat när man slog i sista spiken i kistan i år så var jag inte speciellt förvånad över utgången.
Att inte åka till Arvika i år var ett mycket enkelt beslut, jag kände mig färdig med den festivalen, men visst har jag känt en viss tomhet i sommar, att åka på festival har varit så självklart de senaste 8 åren. En sommar till utan lite festivallera känns faktiskt ganska otänkbart så vi har så smått börja planera att bege oss till Tyskland och Wave Gotik Treffen nästa år då det inte funnits något bra svenskt substitut (dessutom har jag velat utforska det utländska festivallivet rätt länge nu). Men idag nåddes jag av nyheten att det dykt upp en ny svensk festival som verkar kunna ta över efter Arvika!
Stockholm Goes Alternative är en 2-dagars festival som har premiär 17-18 juni nästa år och som ska inrikta sig på synth, industri, ebm, electronica och goth - det klingar väldigt bra i mina öron! Hittills är 10 band bokade, bland annat Assemblage 23, Funker Vogt och Elegant Machinery, och biljettpris ligger just nu på hyggliga 575 kr. Det är inte helt omöjligt att det kan bli ett besök där om arbetet tillåter. Och jag håller tummarna för att SGA verkligen blir Arvikas tronföljare!


Kommentarer
Postat av: Maggie

Ooooh! Spannande :D

2010-09-28 @ 21:32:39
URL: http://lovables.blogg.se/
Postat av: Karin

Åååh, Funker! <3



...Fast jag kom precis på att det var på en spelning med Funker Vogt i sthlm för x antal år sen som jag träffade Niklas. Så nu blev det bara en obehaglig känsla i magen.. =(

2010-09-29 @ 08:19:40
URL: http://kexor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0