Playing my tune for you just to get you in the mood

En stor fördel med att jag numera är sambo är att jag nu har tillgång till en bra skivspelare! Dom senaste åren har jag fått nöja mig med min dator och ett par (visserligen helt okej) högtalare till den, så nu känns det riktigt lyxigt att kunna spela sina skivor via en bra förstärkare och riktigt bra högtalare. Och detta gör att det nu känns det värt att börja köpa skivor igen :) David har redan en riktigt skaplig skivsamling men jag ska se till att göra den ännu bättre! (Det är lite för lite synthpop där...)
Först ut blev Alphavilles 'Forever young' (som visserligen redan finns på vinyl i hushållet, men CD är ju ganska mycket smidigare många gånger....) som jag inhandlade för en väldigt billig peng (typ 45 kr?) förra veckan. Och idag firar jag att tapetseringen är färdig med att köra den på repeat och dansa runt i lägenheten med ett stort leende på läpparna.



Alphaville - Lies


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0