Into the light

Jag och David har ganska olika inredningsstilar. Jag gillar det moderna och avskalade, möblerna ska gärna vara blanksvarta och gardiner och mattor är rätt överskattat. David tycker ungefär tvärtemot - det ska vara lite mer murrigt och gotiskt med träfärgade möbler (gärna med en antik touch), mattor, gardiner, ljuskronor i taket osv. Ja, ni förstår väl kanske problematiken nu när vi ska inreda ett hem tillsammans?

Hittills har det faktiskt förlöpt ganska väl ändå. Vi har lyckats enas om en säng (om den är lika snygg i verkligheten som på datorn dvs) och har ungefär samma tankar om vardagsrummet (bortsett från matsalsbordet möjligen...). Det som är det största problemet just nu är belysning - där tycker vi inte lika överhuvudtaget. Så därför vi blev vi lite smått chockade när vi igår hittade en taklampa på Åhléns som vi båda gillade! Och det är dessutom en "kristallkrona" vilket ännu mer spännande - de kronor jag gillat tidigare har David utdömt som tacky och dom han gillat har jag satt pensionärsstämpel på... Men denna snygging fastande vi båda två för! Tanken är att den ska hänga över matsalsbordet :) (och eftersom att ett sånt inte står högst upp på inköpslistan just så kommer det väl tyvärr dröja innan den får komma upp...)


Sen kan jag inte hålla mig så ni får en liten sneaky på sovrummet också.. Det är jättesvårt att fånga färgerna ordentligt, men fondtapeten är i alla fall riktigt plommonfärgad och fin - I like it a lot! Bättre bilder kommer när möblerna är på plats igen, nu står allt i en hög mitt på golvet... (då ska jag också försöka få en bra bild på fondens struktur)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0