Heja Stångåstaden!

Jag har i alla år bott hos privata hyresvärder och trivts mycket bra med detta. Jag har alltid känt en viss motvilja till att hyra in mig hos en kommunal värd då dom kommunala fastighetsbolagen i Norrköping och Eskilstuna (som är dom ställen jag bott på tidigare) inte haft dom roligaste lägenheterna och inte heller, efter vad jag hört, varit speciellt tillmötsgående när det kommer till felanmälningar osv.
Nu när det blev flytt till Linköping hade jag/vi dock inte så mycket val, det blev kommunalt - Stångåstaden i Linköping äger i stort sett alla hyresrätter som finns här i stan - vilket inte kändes allt för upplyftande då jag vet att dom heller är så tillmötesgående (2 år tog det för David att få dom att inse att hans förra badrum faktiskt var fuktskadat och behövde renoveras...).
Vi visste redan innan vi flyttade in i lägenheten att det fanns en hel del saker som vi ville ha åtgärdade och vi räknade med att behöva bråka ganska mycket med våran värd om detta (eller vi och vi, det är David som får ta alla sånna diskussioner, han är bättre än mig på det...), för det är så det brukar vara.
Men vi hade inte räknat med att ha en områdesansvarig som tycks brinna för sitt jobb och vill att alla ska vara så nöjda och glada som det bara går!  Till exempel så har jag nog berättat tidigare om omtapetseringen som enligt måleriet kunde dröja 2 månader... Sen ringde våran områdesansvarig och protesterade mot och detta vips blev det 1 månad. Och så idag, 2 veckor efter inflytt, ringer måleriet och meddelar att dom ska sätta i gång på torsdag! (Ska tilläggas då att OA ringde till dom igår eftersom att vi inte hade hört något från dom ännu, sånt gillas!)
Dessutom kommer det drälla av fastighetsskötare i lägenheten i veckan för att kolla spis, kakel, sopkärlsbehållare, illaluktande golv/tapeter, dåliga silikonlister med mera, och vi ska få våran risiga toadörr ommålad. Och allt detta felanmälde vi i fredags... I'm in chock! Om vi får allt vi vill åtgärdat (och det lutar nog ändå åt det) så kommer lägenheten bli helt kanon sen - yey!

Så heja Stånågstaden (eller rättare sagt våran OA Katarina!)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0