Den där Oskar Linnros..

Min vän Karin förundras idag över Oskar Linnros-hypen och precis så som hon känner idag kände jag tidigare i somras. När det började snackas om Oskar Linnros åt höger och vänster så kollade jag upp honom på youtube och min första reaktion efter att ha lyssnat på dom två första singlarna Ack Sundbyberg och Från och med du var ungefär "Och varför i hela fridens namn tycker folk att detta är så jävla bra?" Precis som Karin så brydde jag mig inte om att kolla upp resten av skivan, jag hade bestämt mig - Oskar var inget för mig.
Sen råkade det bli så att jag såg honom live på Munken in the park i somras (vilket inte alls var meningen, jag bara hakade på mina vänner dit) och det var lite av en aha-upplevelse! Låtarna som lät tämligen mediokra på datorn växte rejält live och det tog inte många minuter innan jag dansade lika lyriskt som resten av publiken. Satan i gatan vad bra det var! Och efter detta har Oskar Linnros spelats flitigt i min mp3-spelare under sommaren och hösten och han kommer garanterat få hänga med ett tag till.

(Och Karin, du borde nog grabben en chans till trots allt ;))


Här kommer Genom eld och 25 - mina två favoriter!





Kommentarer
Postat av: Karin

Hahaha! Jag är envis som en liten shettis och vägrar! Haha! Meeen, eftersom jag nyss fyllt 26 och alltså rent formellt borde ses som vuxen (får inte åka på ungdomsbiljett längre), så kanske jag får släppa på trotsen lite och kolla upp honom iaf. Men, inte idag! =D

2010-10-06 @ 16:36:14
URL: http://kexor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0