Åttonde oktober

Det tog inte många minuter in på natten innan mitt dåliga humör var som bortblåst. Jag är så tacksam för mina underbara arbetskamrater! Dom senaste två nätterna försvann i rasande tempo och mycket skratt och flams blev det. Och spökhistorier... Enligt ryktet spökar det på en av våra patientsalar, sånt vill man inte veta när man jobbar natt, tro mig. I två omgångar satt vi och skrämde upp varandra så pass att vi inte vågade gå ut i korridoren själva sen.
Nu är jag snart halvvägs genom den här nattperioden och just nu trivs jag så bra med nattarbetandet att det känns lite tråkigt att det snart är slut...

Nu har jag en ledig helg framför mig. Ikväll blir det middag på Bello's med Peter&Kristin och imorgon bär det av hem till mamma&pappa. Ska försöka lura med David på en liten shoppingur på förmiddagen också. På söndag ska Emma och Dandi göra tävlingsdebut - äntligen! Om Emmas fot håller det vill säga... Hon har tydligen lyckats stuka den rejält så risken finns att hon inte får på sig ridstövlarna och då blir det inget den här gången heller. Men jag håller alla tummar och tår för att det går, jag ser verkligen framemot att få se hur D beter sig på tävlingsbanan (vi har inte allt för höga förväntningar kan jag ju säga, lyckas hon ta sig genom programmet utan att balla ur är det riktigt bra!)

Nu ska jag försöka få igång mitt tuggummihuvud med en sockerchock och sen tillbringa ett par timmar framför spegeln :) Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0