Andra oktober

Jag brukar alltid väldigt glatt upplysa mina arbetskamrater om att det är bra att jobba natt med mig för mina nätter är alltid så lugna (galet lugna...). Det fick jag äta upp i natt - dom första timmarna var verkligen hysteriska! 3 inskrivningar (hann bara avsluta en så kom nästa), ett akut röntgenbesök och dåliga patienter. Halv ett fick vi sjunka ner i soffan första gången och äta lite, pjuh! Sen var det pyssel precis hela natten, vilket i och för sig var rätt skönt, jag hann inte bli trött för en gångs skull... I natt hoppas jag på något mellanting mellan de två föregående nätterna. Är ensam syrra i natt dessutom så hoppas inget jätteallvarligt inträffar....

Imorgon får vi (eller jag rättare sagt, David är iväg på turnering hela dagen) finbesök av mamma och pappa och förhoppningsvis mina syskon, så nu har jag precis slängt ihop en cheesecake för första gången i mitt liv. Ska bli ytterst spännande och se hur jag lyckats.

Nu ska jag inta soffläge dom sista timmarna innan det bär av mot sjukhuskorridorerna. Håll tummarna för mig att jag får en bra natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0