Tionde maj

<rant>Det är måndag och jag är ledig från jobbet - jag borde med andra ord vara på strålande humör! Men nej nej, istället känner jag mig allmänt låg och sur. Det började redan igår kväll när vi gick och la oss med att jag fick plötslig pengaångest... Jag insåg att min ekonomi kommer vara körd i botten den här sommaren och den vafr ingen rolig insikt..
Först har vi Davids födelsedag som bara är veckor bort och jag har inte ens börjat fundera på present än. Och trots att han säger att jag inte behöver slösa massa pengar på det så är det ju precis det jag kommer göra, det är ju sån jag är. Sen har vi bröllopet, och där tänker jag egentligen inte beklaga mig. Det kommer bli förbannat kul och jag har sett framemot det hela våren men visst kommer det kosta pengar, inte minst i resekostnader. Och jag vet att jag inte behöver slänga ut pengar på en jättedyr klänning men det lär väl sluta så... Och sen har vi ju flytten som jag måste spara pengar till om vi ska ha råd att köpa ny möbler, och det vill man ju när man flyttar ihop med någon! Det är ju alltid roligare att ha gemensamma saker. Och utöver detta så har vi börjat prata om att åka ivåg utomlands på semestern och det är ju som alla vet inte direkt gratis. Ja, ni ser ju själva. en jävla massa pengar kommer försvinna nu närmsta månaderna och jag har ångest för hur jag ska reda ut det... David tycker att vi kan strunta i semesterresan men jag vill verkligen åka vigä nånstans, vi har pratat om det i över ett år nu och det kommer bli svårt att få till det senare i höst. Suck.</rant>

Nåväl, jag ska försöka att inte tänka så mycket på det nu. Nu ska jag gå ner på stan och kika lite. Innan jag ger mig i kast med att beställa klänning från nätet ska jag kollla så jag inte missar någon riktigt pärla på tex New Yorker (jag vet att dom brukar ha alldeles ypperliga klänningar där men antagligen inte i rätt färg...). Wish me luck!

Kommentarer
Postat av: Maggie

Du kan ju alltid låna något fint av en kompis eller sy själv?

2010-05-10 @ 17:03:07
URL: http://maggiemakeupaddict.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0