Bröllopspanik!

På midsommarafton ska en mycket kär vän till mig förvandlas till hustru och jag har nu äntligen fått min semester beviljad så jag kan få beskåda detta :) Och nu kommer ju då paniken, vad i helvete ska jag ha på mig!? Färgtemat för bröllopet är svart, vitt och lila och det är jag mycket tacksam för, liksom det faktum att både brud och brudgum både får anses vara lite "alternativa" (usch vad jag hatar det uttrycket!) så klädseln får sticka ut lite mer än vad som annars anses acceptabelt på ett bröllop. Men det är likförbannat skitsvårt att hitta den perfekta klänningen!
Senast jag var på bröllop sydde en vän till mig upp min klänning men den förmånen har jag inte nu så det är bara att börja leta... Helst vill jag ha en lila klänning med lite svarta inslag men det är inte helt lätt att få tag på. Sen vill jag inte att den ska vara allt för enkel och tråkig, den ska ju kännas jag! Samtidigt som jag inte vill att den ska allt för extrem. Har suttit och tittat runt lite på diverse nätbutiker och hittade denna på Soho's som tilltalar mig väldigt mycket. Färgerna är helt rätt och det känns helt klart som en klänning som jag skulle trivas i! MEN...jag är rädd att den kanske inte riktigt funkar som bröllopsklädsel? Vad säger ni kära vänner?



(Bildkälla)


Kommentarer
Postat av: Maggie

Pa deras brllop tror jag den blir skitbra ^_^

2010-05-10 @ 06:07:09
URL: http://maggiemakeupaddict.com
Postat av: Karin

Åh, jag ska på bröllop om 3 veckor då min allra bästa kompis ska gifta sig. Och då är det mer ett "traditionellt" och "ejalternativt" bröllop. Och fy fan va svårt det är att hitta nåt att ha på sig! Den klänningen du visade här var ju skitsnygg, skulle se jättefin ut på dig! =)

2010-05-10 @ 10:10:19
URL: http://kexor.blogg.se/
Postat av: soundtrack

Maggie: Jamen eller hur? Det enda problemet är att tyllkjolen som är under klänningen endast finns i lila förtillfället och jag vill eg ha en svart.. Men å andra sidan syns den ju inte så jättemkt så det funkar kanske ändå... Men jag har ju ett par veckor till på att fundera iaf.



Karin: Ja, det är ett riktigt elände! Jag är väldigt tacksam att man har rätt stora ramar att röra sig i nu iaf... Det enda jag ahkar upp mig på är ju färgerna, att hitta en snygg lila klänning är inte lätt!

2010-05-10 @ 11:04:07
URL: http://wallofsound.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0