Stora alkiskuppen 2010

Ikväll har jag fått mig riktigt trevlig gratis underhållning! Följade scenario utspelade sig idag på Systembolaget i Norrköping strax före kl 18:00
Inne på Systemet befinner sig två stycken alkisar - Alkis A som är kvinnlig och alkis B som är manlig. Alkis B står och trycker bakom hyllan med alkoholfria varor och pratar i telefon med alkis A som befinner sig i en annan del av butiken - whiskyhyllan. Alkis A viftar till sig en anställd och ber om att få hjälp att hitta en bra whisky och dyr ska den vara - minst 800 kr! Och den ska inhandlas åt personen som hon pratar med i telefon förklarar hon, sluddrande. Butiksbiträdet som uppenbarligen är väl bekant med alkis A ser ytterst tveksam ut och vill inte gärna visa henne någon flaska men pekar efter ett tag ut något lite halvdiffust sådär. Alkis A meddelar då att personen i telefon inte längre vill att hon ska köpa någon flaska utan att "dom ska ta det någon annan gång". Men hon tackar så mycket för hjälpen för nu vet hon precis vilken flaska hon ska leta efter "nästa gång". Hon lämnar sedan snabbt butiken. Bara några sekunder efter henne kliver alkis B ut genom dörrarna och rycker glatt upp en sjuttis vodka ur jackfickan (och detta alltså precis utandör dörrarna). Jag står då i kö för att betala och när jag en halv minut senare kliver ut så står alkis A och B två meter från ingången, nu i sällskap av alkis C. Man diskuterar upphetsat sitt byte och börjar dividera om hur man nu ska lyckas att gå in och stjäla whiskyflaskan.. Alkis A är mycket ledsen och upprörd då hon är livrädd för att åka dit. Hon tjatar hela tiden på alkis B att han måste följa med henne inne och greja det och det får absolut inte bli som förra gången han lovade hjälpa till och snuten tog henne inne i butiken. Hon snyftar fram att hon står ju under LVM (lagom om vård av missbrukare, typ)! Under ca 10 minuter diskuteras och gråtes det friskt över den tilltänkta "kuppen", vid ett tillfälle närmar dom sig dörrarna men bangar ur i sista sekunden. Om ni undrar varför jag stod där i 10 min och lyssnade så var det för att jag väntade på en kompis som skulle till systemet. Bra underhållning under min väntan med andra ord. Lagom till att min kompis dyker upp kommer även polisen till platsen (personalen på systemet hade ju såklart uppmärksammat deras lilla tilltag). Polisen fiskar upp vodka-flaskan ur alkis B's ficka och alkis A sätter genast på sig ett oförstående ansikte och utbrister "men XXXX, vad är det jag ser!! Vad har du gjort!?" etc etc. Och precis där försvann vi in på systembolaget och när vi kom ut ca 5 min senare pågår diskussionen fortfarande.
Det är så lite som krävs för att roa en lite Carina :)

Sen gick jag och Jannica och fikade på Wayne's och det vars jättetrevligt. Var ett tag sen vi sågs nu så det var kul att få snacka lite skit. Nästa helg planerar vi att dricka oss fulla och slå klackarna i taket, yiha!

Just nu roar jag mig med att packa inför helgen. Jag har stor klädångest inför morgondagens festligheter på NN. Hade tänkt att ha min korsett för en gångs skull men insåg nu bittert att jag växt ur den!!! Det är ganska illa.. Det går bli mitt mål, att komma i korsetten igen. Nu är frågan vad jag ska ha på mig istället... Argh...


Kommentarer
Postat av: Maggie

HAHA! vad roliga de var. Jag gillar skylla-ifran-sig-delen bast :D



Tur for dig iaf att du har schyssta klubbar att ga pa ;D

2010-03-05 @ 08:06:52
URL: http://maggiemakeupaddict.com
Postat av: soundtrack

Hennes skådespelartalang var inte i Oscars-klass direkt så det var nog ingen som gick köpte den biten ;)



Haha, är det brist på synthklubbar i Kina? ;P

2010-03-05 @ 08:41:08
URL: http://wallofsound.blogg.se/
Postat av: Billie

Haha, se på fan. När jag var på bolaget idag var det en alkis som försökte snatta en flaska Jäger men blev tagen av vakterna. Kassakillen tjatade på alkisen om att han ville se vad han hade i fickan tills han motvilligt drog upp flaskan. Sen blev han jagad och haffad av två vakter. Himla händelserikt!

2010-03-06 @ 00:57:27
URL: http://rubytail.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0