Depeche Mode vs kent

Musikjournalisten Fredrik Strage har gjort en väldigt rolig jämförelse mellan Depeche Mode och kent gällande deras liveframträdanden. Dock kan jag inte påstå att jag håller med honom på alla punkter. DM är ett väldigt bra live-band och att kalla Anton Corbijns filmer för banala - skäms! Och Dave Gahan ska verkligen inte ha skägg, inte Jocke Berg heller för den delen...

Det gladde mig mycket att läsa att kent ändrade sin set-list så pass mycket från spelning till spelning. Frågan är då om dom spelat 747 under någon spelning alls under den här turnéen? Lat som jag är har jag inte orkat leta upp setlists, läste bara på en kompis bdb att dom inte spelade den på den Sthlms-spelningen hon var på. Om dom faktiskt beslutat att sluta spela den så är det skandal! Värre än med Kräm..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0