Amy MacDonald - A curious thing

Som jag nämnt tidigare så är jag lite smått allgerisk mot singer&songwriters, speciellt kvinnliga sådana. Det är något med gitarrerna och att alla låter och ser precis likadana ut som i stort sett ger mig utslag. Men det finns ett undantag - skotska Amy MacDondald. Hennes debutskiva This is the life släpptes 2007 och blev mitt soundtrack under hösten 2008. Jag älskar sättet hon sjunger på, hennes accent och de trallvänliga, glada melodierna. Hon sticker ut lite ur mängden helt enkelt! Nu har hon släppt sin andra skivan A curious thing och fylld av förväntan lyssnade jag genom den förra veckan. Tyvärr blev jag lite besviken. Första spåret Don't tell me it's over känns nästan som en ny This is the life, men bara nästan. Och sen blir det tyvärr inte mycket bättre än så. Alla låtar är stöpta i samma form och halvvägs genom skivan börjar det blir väldigt enformigt och tråkigt. Det där singer&songwriter-stuket jag inte tycker om är mycket tydligare nu och tyvärr suddar inte Amy's fantastiska röst ut det. Jag har en känsla av att skivan kan komma att växa ju mer man lyssnar på den men jag kommer inte orka lyssna på den så många gånger som behövs för detta.

Har ni inte hört talas om Amy tidigare eller bara hört hitsingeln This is the life så rekomenderar jag er starkt att lyssna på debutalbumet!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0