Walking back to happiness

Nu har det varit väldigt tyst här senaste dagarna, jag vet. Men det har sina anledningar.

Insomnian jag drabbades av i helgen fortsatte under början av veckan. Jag tror jag sov ca 3 timmar natten måndag - tisdag och det är ingen höjdare när man ska gå upp 05:30 för att jobba.. Jag var ett riktigt vrak på jobbet. Gjorde administrativt arbete hela dagen och kunde inte koncentrera mig för fem öre. Så när det äntligen var dags att få bege sig hemåt frågade jag min chef om jag kanske kunde få semester dagen efter (igår alltså) och tänk det fick jag! Och jag sov som en stock natten till igår, bara vetskapen om att inte behöva gå upp kl 05 gjorde att jag somnade så fort jag la huvudet på kudden ungefär. Så efter 13 (!!) timmars sömn kände jag mig riktigt fräsch igen igår :)
Dagen tillbringades först i Skärblacka. Sedan tog jag, mamma och pappa motorcyklarna och drog ut på en sväng för att slutligen landa på Kråkvilan (i mina ögon kommer det alltid vara Kråkvilan... Maxi Arena - vad är det för trams!?) för lite härlig speedway. Det blev säsongspremiär för min del och det kunde inte vara bättre - sol, vämre och säsongens första seger! Som vi har väntat på den. Nu börjar killarna se ut som dom gjorde förra året. Det blev en riktigt bra dag med andra ord.
Och idag har jag min ordinarie lediga dag så nu kommer jag vara fit for fight i helgen.


Och så kan jag till min stora glädje meddela att jag kommer att bli sambo och Linköpingsbo från och med första september! Vi fick lägenheten som David var och tittade på häromdagen. Jag är så glad så att jag gråter glädjetårar! Hela den här flyttgrejjen har ju känts så hopplös nu sista månaderna och så bara poff löser sig allt på bara ett par veckor - galet! Så snart är det dags att bo i flyttkartonger igen.

Strax ska jag bege mig mot Linköping. Tänker nog tillbringa kvällen på Davids balkong med en bra bok för att fira att livet ser ljusare ut igen.

Kommentarer
Postat av: Maggie Makeup Addict

GRATTIS! :)

2010-06-17 @ 19:57:55
URL: http://maggiemakeupaddict.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0