kent - Gamla Ullevi / Skisser för sommaren

Ja, då ska väl även jag uttala mig angående det faktum att kent om knappt 2 veckor släpper sitt nionde studioalbum "En plats i solen". Och vad ska man säga - självklart blev jag mycket glatt överaskad av denna nyhet! Jag har under våren gått runt med ett litet orosmoln i magen och varit rädd att kent skulle tacka för sig nu, och även om jag tycker att dom tappat stinget lite nu på senare så känner jag mig långt ifrån färdig med dom. Nej, en skiva till ville jag åtminstone ha och det fick jag. Och att det inte ens tog ett år sedan senaste skivsläppet känns ju smått otroligt. En riktigt trevlig sommarpresent!

I samband med att nyheten om skivsläppet kom häromdagen så släpptes också den första (dubbel)singeln Gamla Ullevi / Skisser för sommaren. Jag har lyssnat genom bägge låtarna ett antal gånger nu och jag får väl tyvärr säga att jag är lite besviken. Gamla Ullevi har det nya elektroniska kent-soundet som jag inte riktigt tycker om och varken text eller melodi sätter sig speciellt bra. Och Skisser för sommaren kan vara en av de sämsta kent-låtar jag hört! Riktigt lam  och entonig i mitt tycke och "lalalalala"-refrängen är bara fånig.

Jag måste säga att jag är rädd att resten av skivan inte heller komma hålla någon högre klass. För hur har dom hunnit fixa fram dessa låter egentligen, mitt under vårens turné? Är det leftover-låtar som inte riktigt höll måttet till "Röd" eller har dom på rekordhastighet skrivit, repat och spelat in skivan?
Jag hoppas innerligt att jag är onödigt pessimisstisk nu och att jag den 30 juni kommer ha stort leende på läpparna när skivan snurrat sitt första varv hemma hos mig. För som sagt - jag är inte färdig med kent ännu.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0