Design: David och Carina

I onsdags var jag och David och valde tapeter till lägenheten, något vi fasat lite.. Har lite olika inredningsstilar och är båda två väldigt envisa och kompromissar inte gärna, så jag var inställd på att det skulle ta många timmar och att vi skulle bli redigt osams. MEN, det gick förvånansvärt smärtfritt! Drygt en timma och bara lite smågnabbande.

 

Och här har vi då våra val! Tyvärr bli ju inte färgerna riktigt rättvisa såhär på datorn, men jag ska försöka förklara hur dom ser ut "på riktigt"

 

Hallen. Jag vill minnas att den är något mörkare egentligen och de ljusgråa fälten är mer silvergråa. Kommer bli skitläckert!

 

 

"Hobby/datorrum". Det rum som vi engagerade oss mest i. David har den här tapeten i hallen i sin lägenhet idag och trots att den är brun är den riktigt snygg!

 

Köket. David brydde sig inte så mycket jag blev kär i den här direkt! Tyvärr är det bara en synlig vägg i köket...

 




Sovrummet. Mitt lilla "skötebarn". Den nedersta tapeten är riktigt plommonlila och ska fungera som fondvägg.

 

 



Vardagsrummet. Davids skötebarn. Och här dividerades det mest.. Den svarta tapeten ska fungera som fond på rummet största vägg. Sen ville David att övriga väggar skulle vara röda, men då vi inte kom överens om en bra röd tapet så slutade med en mer neutral, vit-silvrig (och inte så grå som den ser ut här...) varitant.

 

Ju mer jag tittar på dom, desto mer nöjd blir jag över våra val! Nu hoppas vi bara att vi ska kunna få Stångåstaden att byta ut golven också...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0