Kolmården 100720 - part one

I tisdags tog jag och David med oss Tidaholmsborna Anders och Johanna och gjorde ett besök på Kolmårdens djurpark samt Tropicarium. Det blev en mycket trevligt, om än något varm dag. Jag måste dock säga att jag är besviken på att isbjörnarna inte finns kvar och att girafferna numera bara finns i Safariparken! Det var ju annars höjdpunkten när man var mindre, att klappa på girafferna på savannen...  

Jag tog givetvis en massa kort på dom söta djuren och det blev en del riktigt bra bilder trots att jag inte har någon vidare bra kamera. Till nästa år hoppas jag att jag tagit mig råd att införskaffa en systemkamera och sen ska jag dit och fota igen!
Tänkte, såklart, dela med mig av bilderna jag tog men jag kommer dela upp dom i 2 inlägg då det är drygt 40 bilder som ska visas upp. So here we go - Kolmården part I:





Johanna och Anders


Finn ett fel



Värmen gjorde djuren minst sagt förslappade...










Vissa berördes visst inte så mycket av värmen...


Safariparken - massabambisar!


Safariparken


Safariparken - Anna Anka och Maria Montazami. Yes, dom heter visst så..


Safariparken - slöa vargar




Finns det några snyggare djur än zebror egentligen?






Yes we do!
Vi blev alla 4 helt störtkära i dom söta små surikaterna. David ville smuggla med sig ett par och starta surikatfarm hemma...








Del II kommer imorgon :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0