Sluta tafsa på mitt hår!




Dagens look. Idag har jag varit en levande reklampelare för Gina Tricot.


Fick ett gäng kommentarer/komplimanger för mitt hår när jag sprang runt på stan idag. Sånt gillar vi mycket. Men jag gillar inte folk som ska hålla på att tafsa på mitt hår utan att fråga! Det hände idag - igen. Stod i godan ro på ICA och letade efter haloumi-ost när jag känner att mitt hår rör sig. Vänder mig och där står en gubbe 80+ och petar/klappar på det och frågar om det är mitt eget hår. "Vad ser det ut som!?" hade jag god lust att säga men det gjorde jag inte för jag är så jävla snäll och bara ler sött och svarar "jadå, det är det". Men inombords kokar det i mig av ilska över att han inte har mer hyfs än peta i folks hår utan att be om lov. SERIÖST! Tror folk att vi som har lite annorlunda frisyrer trycker om när okända människor petar i det i tid och otid? Skulle dom uppskatta om jag kör runt mitt finger i deras frillor? Jag tror knappast det!
Jag har fått stå ut med detta i sådär 7-8 år nu. Pandafrissan, dreadsen, cyberloxen och nu kammen. Riktiga pet-magneter. Och nu tycker väl vissa att jag får skylla mig själv som skaffar dessa frisyrer - men glöm det! Det kvittar om jag så skulle ha fågelfjädrar eller boaormar på skallen - INGEN SKA PETA I MITT HÅR UTAN ATT BE OM LOV FÖR DET!!! Men om man frågar snällt först så kan det hända att jag är snäll och ställer upp. Om man petar snällt. Folk verkar inte heller fatta att håret blir förstört till slut när folk ska trycka ner det platt mot skallen.

Så, nu har jag fått avreagera mig lite. (Jag antar att det där kan ses som dagens I-landsproblem?)


Kommentarer
Postat av: Billie

Sånt där är så fruktansvärt jobbigt. En killpolare till mig hade dreads ett tag och en lite unge hade ryckt tag i dem så det började blöda i skallen på honom. Morsan till ungen hade bara sagt nåt i stil med "Hehe, jaa h*n tycker bara att det är så fint"

2010-01-26 @ 12:20:20
URL: http://rubytail.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0