Nytt år och nya tag

Jag har inlett det nya året med att ta igen förlorad tid med David samt titta på en jävla massa avsnitt av Greys Anatomy, så internet och bloggande har blivit lite bortprioriterat. Men nu är helgen över och ikväll är det jobb igen, tillbaka till vardagen med andra ord, så nu ska jag engagera mig lite i det här igen.

2010 ska bli ett år i sundhetens tecken. Jag ska, för första gången i hela mitt liv, börja träna! Jag köpte gymkort på jobbet precis innan nyår (US har ett eget lite gym där man får träna för det mycket förmånliga priset av 1000 kr/år (både gymdel och gruppträning) och dessutom har vi ju friskvårdspeng att utnyttja så mitt gymkort kostar nada för mig :)) och nu ska jag bara införskaffa kläder och skor sen jävlar!
Och detta innebär ju då såklart att jag även ska lägga om mina kostvanor lite. Eller rättare sagt rejält... Nu ska det införas "lördagsgodis" igen! Ingen läsk och inga onyttigheter på vardagarna. Det kommer bli tufft vill jag lova, mitt sockerberoende är ju inte nådigt, det vet alla som känner mig väl... Men det ska gå! Jag mår inte bra så som jag lever nu, det måste bli bättring. När detta året är till ända så ska jag kunna se tillbaka på det och konstatera att jag blivit en ny, sundare Carina :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0