Middag @ Erik&Elina 100116

Efter utflykten i skidbacken bar det hemåt för lite powernapping och sedan åkte vi till Erik och Elina för god mat och trevligt samkväm :)

    

Moí. (På torsdag ska jag äntligen klippa mig så mitt hår bli lite hanterligt igen!)


    
Det bjöds på jättegod mat. Till förrätt fick vi baguetter med varma tomater och vitlök samt kräftor! Riktigt mumsigt med "färska" kräftor mitt i vintern :)



Till varmrätt fick vi pesto och salami-fylld kyckling, bulgursallad, fyllda champinjoner och en kall sås med smak av lime. Delicous! Jag som inte är något superfan av bulgur blev glatt överaskad :)


Och så efterrätten - en snabb variant av cheesecake. Mumma :) Och så lite Baileys till det :)



Fördrinksintag i vardagsrummet. David, Pecka och Erik.



Alexander och David



Kristin (hon är inte riktigt lika oskarp irl...)



Till bords :)



Till bords II



Värdparet :)


Dunken! Pecka och Kristin hade med sig en dunk med Gotlandsdricka som David blev mycket förtjust i. Den såg minst sagt oaptitlig ut men smakade bättre än vad jag trodde (dock inte så pass bra att jag tog mer än en klunk...)


Senare höll jag på att somna i soffan (favorit i repris från nyår!). Skidåkning, massa mat och alkohol är ingen vidare kombination..man blir väldigt trött! Så strax efter 01 bröt vi upp och åkte hem till sängen.
En riktigt trevlig kväll blev det! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0