Insomnia

Det finns 2 stora nackdelar med natt-jobb. I det stora hela älskar jag det men dom här 2 sakerna drar ner glädjen lite.

För det första - sömnen. Den blir fucked up, det går inte att komma ifrån. I natt somnade jag vid 2-3 någon gång. Innan dess låg jag precis klarvaken och vred och vände på mig. Min kropp och mitt huvud var liksom inställda på nattarbete, vad annars? Och det är ju bra att man håller sig pigg och så när man ska jobba men det är inte roligt när man är ledig och ska sova.. När jag väl somnade sov jag som en stock till klockan ringde nu vid 11. Var tvungen att gå upp då för att systeryster skulle komma förbi och hämta lite saker. Nu är jag jättetrött och zombielik och kämpar mot viljan att gå och lägga mig igen. Jag tror att det är bättre att jag sover en stund hemma hos David sen istället..

För det andra - man går omkring osminkad och jättetråkig i sådär 2-3 veckor.. Ja, jag förstår att ni skrattar lite åt mig nu, men jag är ytlig, jag tycker att det är kul med kläder och smink! Och när man jobbar nätter så tar man inte på sig det häftigaste man har i garderoben för man har ju bara på sig det i drygt 30 min under hela dygnet. Och man hoppar över sminket för det kliar så in i bomben i ögonen på natten. Och dagarna man är ledig känenr man sig oftast ganska off och zombie-aktig så då blir det mjukiskläder för hela slanten. It sucks!

Fast den biten kan jag leva med, sömndelen är snäppet värre. Jag är jätteglad att jag oftast sover bra mellan mina nätter men just omställningen till normalt dygn igen är inget roligt alls. Och jag kan inte leva inställd på nattdygn hela tiden, man vill ju försöka ha ett liv..

Nu ska jag hoppa in i duschen och sen packa ihop mig och mina saker och bege mig mot Linköping. I natt är det som sagt dags för jobb igen. Ser faktiskt framemot det. Dom här nätterna har varit riktigt bra hittills :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0