I just can't get enough

Det är mycket tjat om Depeche Mode här förtillfället, I know. Men ni får stå ut med det :) Igår var det ju Sverige-premiär i Malmö och spelningen fick betyget 3 av såväl Aftonbladet som Expressen. Det verkar i alla fall som det kommer bli bättre än i Arvika så det bådar mycket gott :) Även om jag fortfarande är besviken på setlisten.. Jag var det i somras och jag är det fortfarande. Efter att ha tittat runt på youtube en hel del nu under vintern så kan jag bara konstatera att man verkligen skulle ha sett Touring the Angel-turnén. Där kan vi snacka grym setlist. Problemet med setlisten för nuvarande turnén är först och främst senaste skivan. Den suger, så är det bara. Den enda låten som i mina öron riktigt håller måttet är Wrong. Sen tycker jag att det spelas lite för många downtempo-låtar. Jag avgudar ju synthpops-Depeche och jag vill ha mer av dom! Jag skulle kunna döda för lite låtar från Speak and Spell. Och Martin Gores röst i alla ära, visst Home är en grymt bra låt men det räcker bra med den. Skippa Insight, please...
Men inget av det här kommer spela någon roll på söndag, jag kommer stå där i en salig trans och gråta glädjetårar ändå. För Depche är ändå Depeche.









(Och så ett par ord till min kära syster: Om du fortfarande inte börjat lyssna på dett fantastiska band så ska du börja med det GENAST!)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0