Carina vs godiset 1-1

Jag har varit väldigt duktig och lyckats hålla mig från sötsakerna hela veckan (bortsett från en bit blåpärspaj i onsdags när jag fikade med Viktor. Men jag åt faktiskt inte upp hela biten!) och idag är ju lördag = lördagsgodis! Det var ju min deal med mig själv. Lite belöning måste jag allt få såhär i början. Dock så urartade det lite, som väntat... Det började med julmust och äppelkaka på jobbet. Och sen jag kom hem från jobbet har jag tryckt i mig en vanilj-munk, godis, coca cola och en halv pizza... Eh, ja, man kan ju säga att jag tagit igen veckan nu i alla fall..hrm.. Anyway, snart är det ny vecka = nya tag! Kanske kan skippa lördagsgodiset då... Eller colan i alla fall. Det som talar emot det är dock att jag går på min nattperiod på onsdag och min kropp fuckar alltid ur lite under nattperioderna och bestämmer sig för att det räcker för mig att gå på svältkost. Jag är aldrig hungrig. Seriöst. Och det är inte bra. Och för att ens få energi att orka jobba blir det därför en del godis. Och bullar. Och cola. Heh. Jag måste nog erkänna att det känns som att den här nattperioden kan bli en riktigt bra kick-off för mitt nya liv. Lyckas leva sunt under dom veckorna så klarar jag allt sen!

(Och note to self: måste börja checka in schyssta jympa-dojjor och kläder att köpa så fort lönen trillar in på konton om ett par veckor. Annars kommer jag inte ta mig iväg till gymmet på ytterligare en månad - not good! Bäst att kalla in mamsen för experthjälp snart...)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0