Bad taste in music?

Alla har vi väl låtar som vi nästan skäms lite över att vi tycker om. Sådana som vi bara lyssnar på när vi är ensamma hemma. Och skulle dom någon gång komma på tal så skulle vi låtsas som att vi inte ens hört dom.
Se så, erkänn nu! Jag har ett gäng sådana och jag tänkte faktiskt dela med mig av dom. Men tro inte att jag kommer stå för det den dagen ni konfronterar mig, jag har ju en image att tänka på!


Danny - Play it for the girls. Här kommer en hemsk sanning - jag tycker att den här låten är skitbra och jag tycker att Danny är rätt gullig. Yepp, ni läste rätt. Det är okej att spärra in mig på rättspsyk nu..
(Lyssna)

Jerry Williams - Did I tell you. Jag vet att Jerry W är gubbrock. Tämligen usel sådan också. Men ändå måste jag lyssna på denna i tid och otid. Jag skyller allt på pappa. Han drog med hela familjen på en spelning med Jerry Williams när jag var 6 år gammal eller något sådant. Det har satt djupa spår i mig... (Ni borde för övrigt kolla in videon, den är verkligen i en klass för sig...)
(Lyssna)

Poets - What difference does it makes? Vilka kommer ihåg Poets som deltog i Melodifestivalen 2002? Ni vet duon med Jimmy Jansson i spetsen? Ingen? Nej, jag misstänkte väl det... Jag borde inte heller komma ihåg dom men det gör jag pinsamt nog. Och visst tycker jag att den lilla käcka sång är lika bra nu som då. (En riktigt pinsam parantes är att jag faktiskt har den på singel. Jag inhandlade den samma dag som jag köpte kent - Dom andra...)
(Lyssna)

Måns Zelmerlöv - Cara Mia. Den här gången har jag i alla fall en allierad i form av Jill, det känns bra. Nej men seriöst, detta är riktigt illa. Okej om låten hade borrat sig in i mitt medvetande första gången jag hörde den, men nej då... Jag tyckte att den var usel till en början. Sen hörde jag den igen. Och igen. Och igen. Och helt plötsligt tyckte jag att den var bra. Hur i hela fridens namn gick detta till!?
(Lyssna)

Aqua - Cartoon heroes. Jag är lite avis på hon sångerskan, okej. Jag vill också springa runt i färgglada, skyhöga Buffalo-skor och roliga kläder och leka superhjälte. Det kan väl i alla fall inte vara olagligt?
(Lyssna)

Brolle Jr - Playing with fire. Rösten. Luggen. Man smälter, okej?
(Lyssna)

Martin Stenmarck - 7milakliv. Nu börjar det bli riktigt pinsamt och om sanningen ska fram så har jag inte ens någon förklaring till varför jag lyssnar på den här låten med jämna mellanrum. På repeat dessutom.
(Lyssna)

Paris Hilton - Stars are blind. Jag blev lite förälskad i den här låten långt innan jag visste vem som "sjöng" (enligt rykten är det ju inte hon själv) och när det kom fram försökte jag börja avsky den men det går bara inte. Den är mysig, punkt.
(Lyssna)

Meat Loaf - Rock and roll dreams come through. Gubbrocken igen (I have a thing for it I think). När jag var sådär 6 år gammal stod jag på golvet i mitt rum och skrålade högt till den här låten. Det gör jag än idag. Dra igång den på nån fest nån gång när jag är full så får ni se. Prima underhållning!
(Lyssna)


Nej nu får det vara slut med förnedringen. Om David läser detta så känner jag på mig att jag kommer få höra ett och annat nästa gång vi ses...



(Och jag ska förtydliga en sak här - detta är alltså inte låtar som jag tycker är roliga att sitta och sjunga till på fester. Jag tycker att dom här är bra på riktigt. Dom finns med på min mp3-spelare med väldigt jämna mellanrum och jag kan varenda ord utantill.)

Kommentarer
Postat av: Billie

Hahaha, jag brukar gå och nynna på What differenxe does it make nu o då. Haha. Var helt kär i Robert det året.

2010-01-29 @ 19:26:41
URL: http://rubytail.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0