100128

I morse kl 08:00 kändes Norrköping lite som en krigszon. På grund av trasiga spårvagnar och snövallar mellan körfälten så kom inte min buss längre än till Ebersteinska och jag fick ta en trevlig promenad på dryga km innan jag fick krypa ner i sängen. Sådär lagom roligt när man varit vaken hela natten. Och vilket kaos det var på vägen hem.. Vi var ett sött litet mämmeltåg av människor som traskade längs med Nygatan och orsakade ett smärre kaos. Nästan inga trottoarer var skottade så man fick ömsom gå i halvmeter djup snö, önsom mitt ute i gatan vilket ledde till att bussar och bilar åkte kors och tvärs över vägbanan för att inte köra över oss. När äntligen damp ner i sängen strax före 09 var jag sådär lagom munter vill jag lova... Men jag tror att promenaden gjorde ganska gott för sömnen i alla fall, det är ju alltid något.

Nu är det dags att samla ihop sig för natt nr 3 (nr 9 om räknar med alla, bara 1 kvar sen!). Hoppas min ssk-kollega tar med en film som vi pratade om, jag ska i alla fall ladda upp med godis och cola utifall att :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0