Tonight: Franz Ferdinand

Läste i tidningen igår att Franz Ferdinand står i stargroparna för att spela in en ny skiva. Väldigt glada nyheter måste jag säga! Jag har varit väldigt förtjust i detta skotska rockband sedan deras självbetitlade debut som släpptes 2004. De har släppt tre album hittills (Franz Ferdinand 2004, You could have it so much better 2005 samt Tonight: Franz Ferdinand 2009) och samtliga är riktigt riktigt bra! Det är dansant rock-pop med melodier och refränger som sitter som ett smäck i huvudet redan första lyssningen! Att sångaren Alex Kapranos dessutom är en mycket karismatisk person med en ytterst behaglig röst ger dom ännu fler pluspoäng.
 Jag har sett dom live en gång, på Arvika 2006 tror jag det var, och det var en riktigt röjig spelning så nu hoppas jag turné med spelningar i Sverige framöver :)

Här bjuder på några av mina Franz-favoriter (tyvärr finns det inte videos till alla).

In the dark of the Matinée från 'Franz Ferdinand'



Michael från 'Franz Ferdinand'


Do you want to från 'You could have it so much better'


Walk away från 'You could have it so much better'


No you girls från 'Tonight: Franz Ferdinand'


Bite hard från 'Tonight: Franz Ferdinand'



Om du inte redan fastnat för dessa fantastiska killar tidigare så hoppas jag att du gjort det nu!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0