Like a halo in reverse

Nu har jag suttit och gått igenom bilder i nästan en timma och jag orkar verkligen inte fixa ett inlägg just nu... Det får bli senare eller imorgon. Men jag bjussar på ett cover-inlägg istället :)
Denna gången handlar det om låten Halo. Originalet står Depeche Mode, covern kommer från Timo Räisänen. Jag måste erkänna att innan jag hörde Timos version så hade denna låt passerat mig ganska obemärkt förbi. Det var en av alla dessa DM-låtar som jag tyckte vara ganska tråkiga helt enkelt. (Idag förstår jag inte hur jag kunnat tycka det, nu anser jag att den lätt platsar in på top 20). I alla fall hörde jag Timos version och blev helt kär. Dels i låten, dels i Timos sätt att sjunga den. Så ja, jag måste nog säga att även denna gången slår covern originalet.



Depeche Mode 


VS

 


Timo Räisänen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0