Jag är dålig på vardag men duktig på fest

Ja då ska jag berätta om min lilla Göteborgsutflykt i helgen. Jag och Viktor tog bussen ner efter jobbet (Bus4you var himmelriket kan jag meddela!). Vid halv tio-tiden var vi framme och installerade hos hemma hos Malin och hennes pojkvän Adam. Sen pratade vi skit ett par timmar innan vi damp ner i säng (somliga av oss - läs jag - var trötta efter en dag på jobbet).

Lördagen sen inleddes med en sväng på stan med shopping och lunch på Spice, väldigt trevligt. Sen bar det av hemåt för matlagning, tillfixning och peppning inför kvällen.

Jag, Malin och Adam, Viktor stod för fotograferandet.

Jag lekte spootify-DJ och tvingade de övriga att lyssna på The Sisters of Mercy, The Mission, Rosetta Stone och OMD bland annat. Dom uppskattade det betydligt mer än vad jag trodde :)

 Kvällens outfit :)




Sen hamnade vi på en lam fest och tog massa ego-bilder och drack oss alldeles för onyktra.

Till slut gjorde vi en kupp och tog över spootify och dansgolvet. Efter ett tag flydde övriga gäster till hallen och köket. Som sagt - lamt!

Vi var i alla fall glada och tokdansade till Depeche Mode, Kalle Baah, Mando Diao och Melody Club bland annat :)


Sen tröttnade vi på tråkfesten och ramlade (i mitt fall bokstavligen talat) iväg till Sticky Fingers för mer dans. Och shotsar som jag borde ha hoppat över...



Vi ägde som vanligt! Jag var lycklig över att både Depeche Mode och Joy Division spelades. Inte för att jag tyckte att musiken var dålig i övrigt men det blev lite extra roligt under dom minuterna :)

Sen började det bli lite suddigt... Jag tror att mitt vissna hår symboliserar mitt skick rätt bra, haha. Det blev lite för många cl alkohol, jag vet pinsamt nog inte när jag var så full senast. Bra längesen är det i alla fall... Vid halv 3 tyckte mina kära vänner att det kanske var dags att gå hem och lägga mig (det tackar vi för), vid det laget hade jag problem att sitta på en barstol utan att trilla ner (okej, nu skäms jag... Jag skyller på min kjol som var ganska hal, okej). Så det blev hemgång via en korvkiosk.

Resultatet av kvällen blev ett jättefint minne, massa blåmärken och en redig baksmälla. Jävligt lyckat med andra ord! ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0