Ja se det snöar...

Ibland blir det inte riktigt som man tänkt sig. Vid det här laget var det ju tänkt att jag och systeryster skulle börja bege oss ner mot Konsert&kongress och se Markus Krunegård men se så blir det inte. Och det beror givetvis på detta trevliga lilla snöväder som lamslagit länet...
Eftersom att pendeltågen typ inte gått alls idag har inte Emma kunnat ta sig till Linköping och jag är inte så pepp på att gå på konserten själv. Dessutom hade jag behövt pulsa i snön dit eftersom att bussarna i Linköping inte heller går som dom ska, hälften av linjerna går inte alls... Så istället blir det en kväll med pizza, cola och godis framför tv:n (hade tänkt att titta på 'Walk the line', en mycket bra film som ni borde se om ni inte redan gjort det). Inte riktigt vad jag hade tänkt mig men ingen idé att gräma sig för det. Det hade kunnat varit värre, det hade kunnat vara den 10 mars och kent som stod på spel... Då hade jag krypit till Cloetta Center om det hade behövt och jag tror att min syster hade gjort detsamma...
Sen ska ju erkännas att jag inte ens vet om det verkligen kommer bli nån spelning ikväll. Det känns ju kanske lite tveksamt att herr Krunegård lyckats ta sig från Oslo och hit idag?

Eftersom att bussarna var inställda under eftermiddagen fick jag traska hem från jobbet i snön och blåsten och några saker slog mig då.
- Hur blåst måste man inte vara för att cykla och jogga/springa i det här vädret!? Seriöst, en annan hade ju fullt sjå att inte trilla gåendes...
- Buss- och taxichaffisarna ska ha en riktigt stor eloge som inte arbetsstrejkar utan gör sitt bästa för att transportera folk dit dom ska. Att bussen bara var drygt 5 min sen i morse måste ha varit årets bedrift!
- Det är lite skrattretande med alla tidningslöpsedlar som banunserar ut att "folk ska hålla sig hemma!". Vem ska ta hand om mina patienter då när jag och mina kollegor ligger och gottar sig framför tv:n istället. Bah! 


Jag ska aldrig mer klaga på att vi inte har några vita vintrar längre...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0