I fell in to a burning ring of fire

Snart blir det sängen för mig, eftersom att vädret satt kollektivtrafiken ur spel så måste jag gå upp vid halv 8 för att ta mig till Linköping. Inget vidare kul.
Men först täntke jag bjuda på en cover :)

1963 spelade Johnny Cash in Ring of fire som skrevs av hans stora kärlek June Carter. Nästan 30 år senare, närmare bestämt 1990, spelade Social Disortion in en betydligt punkigare version av låten.
Denna gången måste jag nog säga att det är dött lopp. Originalet är ju en riktigt klassiker som man inte kan tycka illa om, men lite lam är den trots allt. Social Disortion har gjort ett riktigt bra jobb med att piffa upp låten lite, men inte så pass mycket att den på något sätt överglänser originalet. Så ja, jag tycker att båda två är precis lika bra. Lyssna själva :)




Johhny Cash

VS


Social Disortion


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0