Status: ångest

Dom senaste dagarna har gått i ångestens tecken. Ångest över att semestern är över och ångest över flytten.

Imorgon natt börjar jag jobba igen och det känns inte alls bra just nu. Inte för att jag på något sätt tycker illa om mitt jobb, för det gör jag verkligen inte, men jag känner mig fortfarande så trött. Våren har varit så påfrestande på alla sätt och vis och det har varit på så skönt att under 4 veckors tid bara få vara. Jag borde vara utvilad nu men känner mig nästan tröttare nu än före semestern. Och det kommer bli en tuff höst med mycket ny personal så det skulle verkligen vara skönt att ladda batterierna lite till.

Och så flytten. Den efterlängtade flytt som nu bara är 2 veckor bort. 2 veckor som ena sekunden känns evighetslånga och nästa alldeles för korta. Jag har dom senaste dagarna lyckats stressa upp mig något alldeles förskräckligt och är nu halvt panikslagen över hur jag ska få allt att gå i lås. Har ägnat hela kvällen åt att packa och städa så nu känns det lite lugnare men fortfarande känns det som att det är för mycket som ska göras - möbler som ska säljas, jag har inte bokat besiktningstid än, jag måste på något sätt lyckas få ut lite semester i dagarna kring flytten och jag vet inte riktigt hur vi tidsmässigt faktiskt ska kunna genomföra själva flytten... Nu fick jag precis goda nyheter från David som innebär att vi kommer att komma in i lägenheten redan på måndagen, men det hjälper honom mer än mig egentligen...

Ja, summa sumarum så råder det kaos i mitt liv just nu känner jag. Det ska bli så jävla skönt när det här spektaklet är över och mitt liv förhoppningsvis får börja bli lite stabilare för jag tror inte jag orkar så mycket mer just nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0