Monoton und minimal

För 8 år sedan (2002 alltså) drog jag och ett par kompisar till Arvikafestivalen för första gången. vi var 16 år och helt vilsna men som tur var hade vi två underbara 30+synthare från Göteborg som grannar och dom tog hand om oss. Dock skrämde bort påstridiga beundrare, vaktade vårat tält när vi var borta och framförallt - introducerade oss för massa ny (ja, i mina ögon sett) musik. Bland annat tvingade dom oss att se Soft Cell, vilket jag är dom väldigt tacksamma för idag! Men det viktigaste av allt är att dom spelade den här låten för oss om och om igen och det var det som gjorde att jag fick upp ögonen för synthmusiken! Så, hade det inte varit för dom så hade jag kanske varit fast i popträsket än idag :)



Welle:Erdball - Monton und minimal



Bildkälla


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0