Wallander vs Beck

Har precis haft en helkväll i soffan med familjen. Först såg vi Wallander "Läckan" och sedan Beck "Vita nätter". Jag har alltid föredragit Beck före Wallander och min åsikt kvarstår även efter ikväll. Martin Beck är för det första en mycket intressantare karaktär än Kurt Wallander, han har dessutom någonting som Wallander saknar - en galet bra sidekick. Jag menar, Gunvald räddar ju vilken Beck-film som helst!
Kankse skulle man ta och önska sig lite Beck-boxar i julklapp... *fundera*


Efter ikväll kan jag i alla fall konstatera tre saker:

- Jag ska aldrig springa runt ute i en skog någonsin igen, risken finns att man blir ihjälskjuten av värdetransportrånare..

- Jag ska aldrig mer köpa färdiggrillad kyckling, risken finns att det är en fot eller en hand man gnager på sen..

- Jag ska aldrig titta ner i toaletten, risken finns att det ligger ett huvud där...

Nu blir det sängen. Eller ja, bäddsoffan...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0