Just another bad day

Söndagsångesten gick över i måndagsångest. Hade en riktigt disträ dag på jobbet. Var i ett annat vårdlag än vad jag brukar och kände inte en enda patient (och det gjorde knappt läkaren som rondade heller, suck...) och hade dessutom en student så det var inte ordning på något kändes det som. Var såååå nära att trösta shoppa tröja och skor för 800 kr efter jobbet men lyckades motstå. Jag måste hålla i pengarna till Stockholm-trippen och julklappsinköp, tyvärr.
Sen har jag fått en dos med tandläkarångest som inte direkt gör dagen bättre. Jag måste verkligen boka tid imorgon. Tanden som gick sönder i helgen känns inte bra alls och med tanke på att det är typ 4 (5?) år sedan jag var hos tandläkaren senast så är det minst sagt dags. Jag lär ha alldeles för många hål.. Problemet är ju att jag hatar att gå till tandläkaren, bara tanken på det ger mig ångest och jag har till och med gråtit en skvätt ikväll. Jag är livrädd över att behöva borra och jag hatar ju sprutor så jag vill inte få bedövning. Droga ner sig med Stesolid kanske vore något?


Jag behöver snö och massa julstämning nu känner jag, den här gråa, regniga hösten är inte bra för mitt humör...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0