I ICA-kön

Jag förstår inte hur det kommer sig att jag alltid hamnar i fel kö i matbutikerna?! Varenda jävla gång så kryper min kö fram, och det kvittar om jag ställer mig i den kö som är kortast eller längst. Är det inte långsamma kassörskor som jävlas (som idag. Seriöst, dom borde ha hårda antagningstest för att få sitta i kassan på ICA, det är inte normalt att det ska behöva ta 5 minuter att scanna typ lika många varor...) så är det kunderna.

- Gamla tanter/gubbar som långsamt lyfter upp en vara i taget på bandet (ja, jag vet, det är inte deras fel att de är gamla och svaga men det är ändå väldigt irriterande).
- Gamla tanter/gubbar som ska bråka med kassörskan i 5 minuter om 2 krs rabatt på ett kexpaket.
- Folk som precis när dom lagt upp alla varor på bandet kommer på att dom glömde något i andra sidan butiken som dom måste springa och hämta.
- Folk som muckar med hela kassakön så dom bokstavligen talat blir utkastade (yepp, har hänt).


Att min lokala ICA-butik dessutom tycks vara tillhåll för alla alkoholister och psyksjuka människor i Norrköping gör ju knappast saken bättre. Och som grädde på moset blev jag idag jagad genom butiken av en barnvagn med en gallskrikande unge. Ibland känner jag att nog inte ska skaffa några barn trots allt...

Nu ska jag ner i källaren och leta upp kartongen med julsaker och gå igenom vad som är trasigt och inte och vad som ska vara kvar hos mig och vad som ska hem till David (jag har bestämt att jag ska julpynta hans lägenhet också annars blir det inte gjort ordentligt...). Sen ska jag laga mat och duscha och sen kommer David och då ska vi äta och sen färga mitt hår och sen kommer jag somna i soffan sådär klockan halv nio. Pjuh.
(Och nej, det blev ingen tröja. Den fanns inte kvar i min storlek. Så typiskt när man väl bestämt sig! Tröstshoppade två halsband från New Yorker istället...)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0