Sandwich cake

Ja då har jag gjort min första smörgåstårta och den blev riktigt bra tror jag :) Jag har utgått från Smörgåstårta med skinka från denna sida men gjorde en del ändringar så att den skulle passa min smak lite bättre.

                          

Jag använde hönökaka istället för landgångsbröd, dels för att jag ville ha en rund tårta och dels för att det var lite mera ekonomiskt. Den undre fyllningen består av färskost, leverpastej, paprika och vitlök. Den övre består av creme fraiche, dijonsenap och skinka. Den blev dock otroligt rinnig så om jag gör om detta någon gång får det nog bli färskost istället för creme fräsch...



Tårtan är täckt med en smet bestående av färskost, lite creme fraiche och majonäs. Sen är den som synes garnerad med gurka, tomat, paprika, ägg, ost, skinka och räkor :) Jag blev riktigt nöjd måste jag säga! Det enda som är lite tråkigt är att det inte blir någon höjd på den när man använder hönökaka.
Nu dröjer det tyvärr ett par timmar innan det bli provsmakning. Är väldigt spänd över vad pappa kommer tycka, han är en smörgåstårteälskare av hög rang!


(Passade på att skapa en ny kategori också, det händer ju lite nu och då att det bakas och lagas en del god mat som kanske kan vara värt att dela med sig av :))


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0