Om du vill ha mig, nu kan du få mig så lätt



Egentligen hade jag kunnat valt vilken låt som helst från Håkan Hellströms debutplatta men eftersom att denna är helt klart den finaste så det fick bli den.

Sista året på gymnasiet kommer alltid ha en speciellt plats i mitt hjärta och bland mina minnen. Jag hade träffat en kille som jag trodde att jag aldrig skulle lämna (oj så fel man kan ha..), jag körde stenhårt på panda-looken och gick upp mitt i natten (kändes det som) för att fixa det perfekta håret och jag utvecklade en stark och fin vänskap med några personer i min klass. Vi var en kärntrupp på 5 personer - det var jag, Malin, Matilda, Viktor och Fadi - som umgicks jämt i skolan. Vi satt tillsammans på lektionerna, vi umgicks på rasterna och vi åt tillsammans. Vi träffades även en del på fritiden. Och vi hade förbannat kul!
Det starkaste, och antagligen bästa, minnet jag har av oss är matte D-lektionerna. Matte hade länge varit mitt favoritämne men vid det här laget hade jag tappat orken totalt och jag gick mest till matte-lektionerna för att få ett G. Jag tyckte att D-kursen var svår och skittråkig och jag gillade inte alls den läraren vi hade eftersom att han inte kunde motivera mig till att ens försöka. Viktor som läste på matte-gymnasium parallellt som han gick i våran klass gick mest dit för att göra oss sällskap. Malin och Matilda var klassens ljushuvuden och låg alltid lite före alla andra så dom behövde inte arbeta ihjäl sig dom heller. Resultatet av detta blev att stor del av mattelektionerna bestod av att vi körde hänga gubbe. Varje lektion. Och så fotograferade vi allt och alla. Och framförallt - vi lyssnade massor på Håkan Hellström! Och sjöng med - högt *skrattar* Våra klasskamrater hatade oss för detta det bråkades en del också. Hade det inte varit för Håkan och mina underbara vänner så hade jag nog aldrig gått på dom där lektionerna och fått mitt betyg.

Tyvärr löstes gänget upp efter gymnasiet. Folk for utomlands, började plugga och flyttade till andra städer. Jag har haft sporadisk kontakt med Malin but that's it. Fram till nu... På lördag ska vi nämligen åtförenas och gå ut och festa tillsammans (alla utom Matilda tyvärr). Det ska bli helt fantastiskt roligt att träffa dom igen och få höra vad som hänt i deras liv under dom här åren! Det kommer bli mycket skratt och minnen och givetvis kommer Håkan Hellström få vara med på ett hörn. Han är ju en stor del av vårat gäng! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0