Jul i stall Järsätter

Då tänkte jag presentera julafton del I: Grötfrukost i stallet kl 07:00...

Bitte som äger stallet och hennes man Mirre. Bitte är nog seriöst den mest genomtrevliga hästmänniska jag träffat! Hon ställer upp och hjälper Emma massor, både med träning samt att ta hand om D en del dagar när Emma av olika anledningar inte kan ta sig till stallet...


...och inte nog med det - hon skämmer bort oss med julklappar också! Alla hästar fick ett jättefint tävlingstäcke med matchande grimma. Och det var inget billigt täcke heller!


Sen blev det lite julmys med Dandi


Ridtur i snön! <3 Jag red också, det var första gången någonsin som jag ridit i såhär mycket snö och det var precis lika härligt som jag hade föreställt mig. Och D var på sitt bästa humör :)

 

Det obligatoriska efter-ridtur-kliandet. Och japp, man måste hålla fast sig krampaktigt för att han en chans att överleva, haha.

 

Och så ut i hagen och busa med bästisen Sammy :)

 


Fanny var såklart med och firade jul :) Och sen drunknade hon nästan i snön. Det är inte lätt att vara liten.


Kommentarer
Postat av: Emilie Persson

Hej, vet du om stall järsätter har någon hemsida?

2010-04-05 @ 10:21:21
URL: http://eston.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0