I'm sorry ms Jackson, I am for real

Jag antar att många, precis som jag, förknippar vissa låtar med speciella minnen? Jag har en hel drös med låtar som kastar mig bakåt i tiden och om jag sluter ögonen så känns det precis som att jag är tillbaka i det förflutna på riktigt. Det är både trevligt och lite obehagligt, tänk att musik kan påverka en så mycket...
Anyway, jag tänkte att jag under den här kategorin skulle dela med mig lite av min nostalgi.




Ja, först ut blir denna gamla dänga (bjuder på videon också för att den är lite söt).
Outkast - Ms Jackson kom ut våren 2001 och när jag hör den så kastas jag tillbaka till våren/sommaren det året.

Jag var 15 år och på väg från högstadiet till gymnasiet och jag hade förbannat kul på vägen! Vi var fyra tjejer i klassen som höll ihop både i skolan och på fritiden. Vi hängde mycket i Norsholm och det blev en hel del festande. På den tiden avlöste snefyllorna varandra och bakfyllor existerade inte. Vi drack vidrig häxblandning blandad med äpplejucie. Vi firade valborg genom att gå från Kimstad från Norsholm, det tog ett par timmar i fyllan och villan. Vi firade midsommar och klädde midsommarstången med ölburkar och livboj. Jag däckade i en myrstack och blev mobbad i år efteråt. Vi planerade att spela in en skräckfilm med namnet "Grävlingen" som skulle ha en hund i rollen som just grävling... Jag raggade upp en trettonårig kille och inbillade mig i en vecka att jag var olyckligt kär. Sen raggade jag upp en artonårig kille och inbillade mig i en vecka att jag var olyckligt kär.. Vi åkte på discon i Norrköping och Finspång och tyckte att vi var häftigast på stället.

När jag ser tillbaka på det så inser jag att aldrig varit nämre ett fjortisliv än då, men herre jävlar vad roligt vi hade! Ibland vill jag vara 15 och ung och naiv igen...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0