En frusen pendlares önskelista

I år tänkte jag nog skicka min önskelista till Östgötatrafiken istället för jultomten och den ser ut ungefär såhär:


Kära Östgötatrafiken! Det är inte mycket jag önskar mig i år och jag har varit mycket snäll hela året och borstat mina tänder noga, så därför hoppas jag att ni ger mig det jag önskar.
- Nya bussar/tåg/spårvagnar som faktsikt klarar av det vinterväder vi får här i Sverige varje år. De fordon ni har idag verkar vara gjorda för ökenklimat och det fungerar ju eftersom att dom slutar fungera så fort det blir ett par minusgrader och lite vitt på marken..
- Nya elektroniska tidstolpar/tavlor som faktiskt visar hur lång tid det är kvar tills bussen går. Fast i och för sig, de som sitter uppe idag kanske inte visar fel, det kan ju vara så att era minuter är lite längre bara än alla andras?
- Och kan ni inte ge mig det jag ovan önskar så kanske ni i alla fall kan trolla fram lite infravärme på busshållplatserna så man slipper frysa röven av sig när man väntar i 20 minuter på bussar som inte kan hålla tiderna i detta väder.

Ja som ni ser kära Östgötatrafiken så är mina krav inte speciellt höga och jag lovar att vara snälla hela nästa år också om jag får detta.
Tack på förhand! /Carina, en mycket frusen pendlare...




Ja det kan hända att jag är lite bitter och jävligt frusen just nu, men seriöst om det fortsätter snöa såhär hela natten så tar jag mig nog inte till jobbet imorgon... Och det är ju i sånna fall skrattretande, vi har ju för fan snöstormar varje år!!! Att det ska vara så svårt att få saker och ting att  fungera någorlunda trots detta... *rilsket*
(Nej, jag vet, jag har ingen rätt att klaga eftersom att jag själv har gått och längtat efter det här. Jag ska göra pannkakor nu så blir jag nog snäll igen)

Kommentarer
Postat av: Emma

haha, bussen har kört av vägen i kimstad och vånga flera gånger redan ;)

2009-12-17 @ 21:38:42
URL: http://eemmasvensson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0