Stockholmstrippen

Bristen på uppdatering i helgen beror på att jag varit i Stockholm med mamma och syster och jag har inte orkat skriva något, men jag tänkte ge en liten sammanfattning nu.

Första anhalten på våran resa var Upplands Väsby där vi skulle hälsa på vårat älskade troll Hera hos hennes nya familj. Vi höll alla tre på att börja gråta när vi såg henne, fina fina Hera.. <3 hon verkade trivas alldeles utmärkt i sitt nya hem. Hon var tjock och glad som alltid. Vi förundrades över att hon såg så liten ut, man vänjer sig rätt fort vid bjässen D...



Trollet får massage


Efter någon timme kunde vi slita oss från Hera (jag och mamma funderade nog seriöst ett tag på om det skulle gå att klämma in henne i bilen och ta med henne hem igen) och åkte till hotellet och checkade in. Sen blev det stan och shopping hela eftermiddagen. Resultatet för min del dyker upp i ett separat inlägg nån gång under kvällen eller morgondagen. När alla affärer hade stängt gick vi ut på mat-jakt och det var lättare sagt än gjort. Stockholm var mer eller mindre överbefolkat den här helgen och restauranterna likaså... Men efter en timma eller så hittade vi iallafall ett litet mysigt ställe i Gamla stan. Vi åt jättegod mat (oxfilé med karljohan-svampsås, yummie!) och pratade om spöken.. Sen blev det hem och lägga sig eftersom att vi var skittrötta då vi varit uppe sen kl 06.





Söndagen inleddes med hotellfrukost och sedan bar det av till Globen! Och det var precis lika trevligt som alltid. Emma och jag letade släktingar till D under küren utan framgång, dock hittade vi några kusiner till henne i en hingstkatalog vi kom över. Det blev återigen massa shopping, både till D och till oss själva (jag har äntligen köpt mina högt eftertraktade ridstövlar!). Det enda tråkiga med dagen var att jag hade halsont och kände mig lite febrig, sömnbristen senaste veckan gjorde sig hörd till slut...

Det var i alla fall en riktigt toppenhelg! Det är så mysigt att åka iväg med mamma och Emma såhär och få ägna sig åt sina favorithobbys helt ostört en hel helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0