Djursjuksköterska?

Det senaste halvåret har jag börjat smådrömma lite smått om att börja jobba med djur istället, bli djursjuksköterska istället helt enkelt! Nu har jag suttit här och googlat runt lite för att se om det kommer stanna vid en dröm och det verkar dessvärre så... Det finns en 3årig utbildning på SLU i Skara (den enda i landet som ger legitimation) men den kommer jag aldrig lyckas ta mig in på (höga antagningspoäng och massa sökanden...) och dessutom känner jag mig kanske inte så sugen på 3 år till i skolbänken just nu. Framförallt inte med tanke på djurssk och humanssk-utbildningarna lär ha ganska mycket gemensamma nämnare och det då kommer bli mycket upprepning.

Ramlade dock över en tråd i något random forum där någon sa att det ska vara möjligt att få behörighet som djursska om man är humansska i grunden så där vilar mitt hopp nu... Frågan är dock hur i helvete man ska gå till väga? Har suttit och letat runt på internet ett bra tag nu utan framgång. Logiskt så borde det ju räcka med att läsa djuranatomi och djursjukdomar samt ta den sk C15-behörigheten (som gör att man får "sticka" djur), men hur det praktiskt ska gå till har jag inte den blekaste om. Man kanske skulle slänga i väg ett mail till syon på SLU eller något och höra sig för lite...

Kommentarer
Postat av: Karin

Ja, ibland vill jag också vara popflicka igen och springa runt med stjärnor under ögonen. Men så läser jag min gamla helgondagbok från den tiden och inser att, hahaha no way att jag vill tillbaks till den tiden igen! =)



Vi kanske får styra upp en pandafest så kan vi få klä ut oss lite iaf? =)

2009-12-08 @ 14:12:03
URL: http://kexor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0